Klubbens navn er SENIORKLUBBEN Lokalpolitiforeningen Helsingør
Klubbens hjemsted er Lokalpolitiforeningens kontor Helsingør.
Klubben, der er partipolitisk uafhængig, har bl.a. til formål gennem møder og
selskabelige sammenkomster at opretholde og styrke et godt kammeratskab
medlemmerne imellem, samt at fastholde et nært tilhørsforhold til de faglige
organisationer.
Ret til medlemskab har alle pensionerede tidligere ansatte ved Helsingør Politi
og disses ægtefæller/samlevere.
Endvidere kan øvrige, der har eller har haft tilknytning til Nordsjællands
Politi, som er fyldt 50 år, optages i klubben som medlemmer, på lige fod med
pensionisterne.
Anmodning om indmeldelse og udmeldelse af klubben stiles til kassereren eller
formanden og behandles af klubbens bestyrelse.
Ret til medlemskab afgøres af bestyrelsen. Nuværende medlemmer Forbliver
medlemmer til de selv ønsker at udtræde.
Klubben drives primært for midler indkommet som kontingent fra medlemmerne.
Kontingentets størrelse fastsættes på klubbens årsmøde.
Kontingent betales direkte til klubbens kasserer eller på anden af bestyrelsen
anvist måde.
Restance over 3 måneder kan medføre tab af medlemskab.
Bestyrelsen kan arrangere møder og sammenkomster, hvortil hele medlemskredsen
samt inviterede gæster har adgang.
Såfremt Lokalpolitiforeningen Helsingør i en sådan anledning anmodes om
økonomisk støtte, skal forslag til arrangementet fremsendes til
Lokalpolitiforeningen Helsingør til vurdering.
Klubben ledes af en valgt bestyrelse bestående af formand, kasserer og 3
bestyrelsesmedlemmer samt 1 suppleant.
Der vælges endvidere en revisor og en revisorsuppleant. De to sidstnævnte kan
ikke være medlem af bestyrelsen.
Formand og 1 bestyrelsesmedlem er for valg i ulige år.
Kasserer, 2 bestyrelsesmedlem er på valg på lige år.
Valg til bestyrelse gælder for 2 år.
Funktionen som sekretær varetages af et af medlemmerne i bestyrelsen, således at
denne funktion ikke er tilknyttet en bestemt person.
Suppleant, revisor og revisorsuppleant vælges for et år.
En
repræsentant fra Lokalpolitiforeningen Helsingørs bestyrelse kan deltage i
klubbens bestyrelsesmøder, men er ikke tillagt stemmeret.
Årsmødet, der afholdes hvert år i 1. kvartal af året, er klubbens højeste
myndighed. Indkaldelse til årsmødet skal ske skriftligt med mindst 3 ugers
varsel.
Lovligt indkaldt årsmøde er beslutningsdygtigt.
Forslag, der ønskes behandlet på årsmødet, skal fremsendes skriftligt og være
formanden i hænde senest 1 uge før mødet.
Årsmødet skal have mindst følgende dagsorden:
1.
Valg af dirigent
a. Valg af stemmeudvalg
b. Godkendelse af fuldmagter
2.
Formandens beretning
3.
Kassereren forelægger revideret regnskab
4.
Fastsættelse af kontingent
5.
Indkomne forslag
6.
Valg
7.
Foreningens fremtidige virke
8.
Eventuelt
Foreningens vedtægt og ændring til denne skal godkendes af Lokalpolitiforeningen
Helsingør.
Ekstraordinært årsmøde kan indkaldes af formanden med 8 dages varsel ved opslag
på tjenestestederne, som E-post og pr. brev.
Formanden er pligtig til at indkalde til ekstraordinært årsmøde senest 8 dage
efter modtagelsen af skriftlig begæring fra mindst 1/3 af medlemmerne.
Træder bestyrelsen tilbage i en valgperiode indkalder formanden til
ekstraordinært årsmøde til afholdelse med mindst 8 dages varsel.
Medlemmerne har ret til at møde ved foreningens årsmøde eller lade sig
repræsentere ved skriftlig fuldmagt til andet medlem, der dog kun kan
repræsentere 1 fuldmagt.
Afstemninger afgøres ved stemmeflerhed. Ved vedtægtsændringer kræves dog, at 75
% af de på årsmødet værende stemmeberettigede stemmer for vedtægtsændringen.
Afstemninger på årsmødet foregår ved håndsoprækning, medmindre en mødedeltager
kræver skriftlig afstemning.
Endvidere kan mødets dirigent bestemme, at der skal være skriftlig afstemning.
Bestyrelsen administrerer og er ansvarlig for klubbens midler.
Kassereren fører klubbens regnskab og medlemsfortegnelse samt sørger for
fremlæggelse af revideret regnskab overfor årsmødet.
Revision foretages mindst 14 dage før årsmødet samt når det i øvrigt skønnes
fornødent.
Regnskabet følger kalenderåret.
Klubbens midler skal indestå på postgiro, bank/sparekasse eller lignende,
bortset fra midler til løbende udgifter.
Det pålægges klubbens bestyrelse af vise opmærksomhed overfor medlemmer ved
mærkedage.
Bestyrelsen er bemyndiget til selv at finde et passende niveau for klubbens
opmærksomheder.
Klubben kan kun opløse ved et årsmøde, hvor forslaget om opløsning skal vedtages
med mindst 75 % af de afgivne stemmer.
Et
vedtaget forslag om opløsning skal inden 5 dage fra vedtagelse af forslaget
sendes ud til urafstemning blandt samtlige medlemmer og skal her vedtages med
mindst 75 % af de afgivne stemmer.
Urafstemningen skal være afsluttet senest 14 dage efter afholdelse af
generalforsamlingen.
Ved klubbens opløsning tilfalder klubbens midler Lokalpolitiforeningen
Helsingør.
Vedtægten er vedtaget på stiftende årsmøde i Bendstrup den 25. august 1981.
Ændringer foretaget i 1995 og vedtaget på klubbens ordinære årsmøde i Helsingør
den 29. marts 1995.
Foranlediget af nedlæggelsen af FAP pr. 1. april 2004 er der vedtaget ændringer
på klubbens ekstraordinære årsmøde i Helsingør den 5. april 2004.
Ændringer foretaget i 2004 efter vedtagelse på ordinært årsmøde i Helsingør den
1. september 2004.
Ændringer foretaget i 2015 efter vedtagelse på ordinært årsmøde den
23.
september 2015.
Ændringer foretaget i 2019 efter vedtagelse på ordinært årsmøde den
20.
marts 2019.
Ændringer foretaget i 2020 efter vedtagelse på ordinært årsmøde den
24.september 2020.
Ændringer foretaget i 2024 efter vedtagelse på ordinært årsmøde den 14. marts
2024.
Hans Jørn Stuhr
|
Hanne Bøgeskov
Nielsen |
Mia Johansen |
Ørn Ott
Simonsen |
Betina Kaas
Krabbe |
John Kanstrup
|